A Honda ma hivatalosan bejelentette, hogy a világhírű kenőolaj-specialista, a Castrol lesz a gyári WTCC-csapat névadó szponzora a 2013-es túraautó-világbajnoki szezon során. A bejelentésre Torinóban, a sorozat hivatalos évkezdő médiaeseményén került sor, ahol az is kiderült, hogy az istálló Castrol Honda World Touring Car Team néven versenyez majd, az autók pedig látványos zöld-fehér-piros festést kapnak.
A Castrol mellett egy másik, szponzorációval kapcsolatos bejelentésre is sor került, az autóiparban nemzetközi hírnévnek örvendő Brose Grouppal is támogatói megállapodást kötött a Honda.
Az autók 2013-as festése kiemeli majd az új Civic vonalait, s egyben magán hordozza a Castrol ismert színvilágát is. A Honda és a Castrol közötti szoros együttműködés jeleként a japán márka színei is megjelennek az autókon, akárcsak az olasz és a portugál zászló egyes motívumai, amelyek a J.A.S Motorsport, valamint a pilóták, azaz Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro nemzetiségére utalnak, és érdekes módon mind harmonizálnak egymással.
„Boldogok vagyunk, hogy a Castrol névadó szponzorként csatlakozott hozzánk. A Hondához hasonlóan a Castrol is nagy hagyományokkal rendelkezik a motorsportok terén, ami a miénkhez hasonló lelkesedéssel és elkötelezettséggel párosul. Nagyon várom már az együttműködésünk kezdetét, és hiszem, hogy 2013-ban elérhetjük az általunk kitűzött célokat” – mondta Alessandro Mariani, a Castrol Honda World Touring Car Team csapatfőnöke.
„A közös értékek és a motorsport iránti elkötelezettségük ismeretében a Honda WTCC-s csapata ideális marketinglehetőség a Castrolnak. Számunkra, de gyanítom, a világ valamennyi autósport-rajongója számára is különleges pillanat, amikor két ilyen, nagy hagyományokkal rendelkező márka összefog. Szerencsére még a cégek hagyományos dizájnvilága is passzol egymáshoz, hiszen a Castrol és a Honda számára is fontos a fehér illetve a piros szín, ami ez esetben kiegészül a csapat és a pilóták nemzeti zászlóinak tónusaival” – nyilatkozta Donald Smith, a Castrol globális marketingmenedzsere.
„A Brose régóta hűséges támogatója Tiago Monteirónak, és örömömre szolgál bejelenteni, hogy ez évtől nemcsak az ő WTCC-szereplését, hanem az egész Honda-csapatot szponzorálni fogjuk. A 2012-es év utolsó három versenyén már láthattuk, mire képesek, és izgatottan várjuk, hogy 2013-ban megmutassák valódi erejüket” – fogalmazott Thomas Spangler, az Brose Asia elnöke.
„A Civic új festése egyszerűen gyönyörű, biztos vagyok benne, hogy a nézőknek is tetszeni fog. Tudom, hogy rengeteget dolgoztak a dizájnon, amelybe az olasz zászló színei is belekerültek, úgyhogy ennél elégedettebb már nem is lehetnék” – véleményezte a festést a WTCC 2009-es világbajnoka, Gabriele Tarquini.
„Megtisztelő számomra, hogy a Castrol színeiben versenyezhetek, hiszen egy emblematikus márkáról van szó. Legalább ennyire örömmel tölt el, hogy a Brose, amely hosszú ideje támogatja a pályafutásomat, szintén csatlakozik a csapathoz. Akárcsak Gabriele, én is szeretném meghálálni a bizalmukat” – mondta a csapattárs, Tiago Monteiro.
A Civic a 2012-es szezon végén minden várakozást felülmúlt, amikor Monteiro mindössze két forduló után dobogóra állt vele Makaón. A Honda R&D és a J.A.S Motorsport azóta további fejlesztéseket végzett az autón, és egy intenzív téli tesztprogramon vannak túl, amely Valenciát, a Motorland Aragont, Cremonát és Monzát érintette.
Fejlesztési célként elsősorban a jobb vezethetőséget, a pontosabb motorhangolást és a nagyobb kanyarstabilitást nevezték meg. A 2013-as Civic építésénél a téli tesztprogram és a három 2012-es futam során szerzett összes tapasztalatot felhasználták.
A bajnokság az olaszországi Monzában rajtol március 24-én, és huszonnégy futam után november 17-én, Makaón ér véget.
A Castrol több mint 60 ország felhasználói számára gyárt és terjeszt nagy teljesítményű kenőanyagokat. A Castrol kereskedelmi sikerének alapja a folyamatosan növekvő teljesítmény és minőség, amelyet a technológia és az innováció terén kivívott vezető helyének köszönhet. Ez segítette hozzá a Castrolt, hogy az elmúlt 100 év során olyan csúcskategóriás teljesítményt nyújtó kenőanyagokat hozzon létre, mint a Castrol EDGE, a Castrol Magnatec, a Castrol Power 1 és a Castrol Professional. A Castrol emellett partneri viszonyt tart fenn a szponzorált csapatokkal, és közösen dolgozik velük a jobb teljesítmény elérésén.
A Brose Group az autóipar negyedik legnagyobb családi tulajdonban lévő vállalkozása. A Brose közel 21 000 alkalmazottja autókhoz való mechatronikai rendszereket, valamint elektromotorokat fejleszt és gyárt 23 ország 53 helyszínén.
A cég piacvezető az ablakemelők, ajtórendszerek, zárak, az elektromos fékrendszer-vezérlések (EBS), a hajtásvezérlés és a hűtőventilátor-modulok terén. A Brose Európában piacvezető az elektromos üléspozicionálók terén is, és a második legnagyobb zárrendszerekkel foglalkozó vállalat.