Feszült várakozás előzi meg a Honda szereplését a 2014-es Genfi Autószalonon, a japán márka ugyanis nem csak aktuális modelljeit sorakoztatja fel a seregszemlén, hanem számos újdonságot is. Svájcban ünnepli például világpremierjét a Civic Type R Concept, és itt ismerkedhetnek meg az európai vásárlók a Fuel Cell Electric Vehicle Concept tanulmányautóval, az új NSX hajtásláncával és a 2014-es Túraautó-világbajnokságon rajthoz álló Civic-kel.
A fő attrakciónak tekinthető Honda Civic Type R Concept a 2015-ben debütáló szériagyártású változat előfutáraként teszi tiszteletét a szalonon, mindazon stílusjegyeket elénk tárva, amelyeket a legendás sportkocsi legújabb generációja is magán visel majd. Az erőt sugárzó, karakteres megjelenés tökéletesen passzol a fejlett műszaki alapokhoz, illetve a kiemelkedő teljesítményű hajtáslánchoz, nem is csoda, hogy a mérnökgárda „Utcai versenyautóként” harangozta be az új Type R-t.
A Honda továbbra is úttörő szerepet tölt be az innovációk terén, ezt bizonyítja az üzemanyagcellás hajtásláncra épülő FCEV koncepcióautó is, amit Genfben csodálhatnak meg első ízben az öreg kontinens lakói. Az áramvonalas, letisztult karosszéria a jövő Hondáinak formavilágáról lebbenti le a fátylat, míg a különleges technikai megoldások egy új, környezetbarát korszakot vetítenek előre. Erre már nem is kell sokat várnunk, hiszen az FCEV forgalmazása Japánban és az Egyesült Államokban már jövőre elindulhat, miként az európai kereskedésekben is hamarosan megjelenhet a típus.
A látogatók legnagyobb örömére az új NSX hajtásláncát is közszemlére bocsátja a Honda, bepillantást engedve a - várhatóan jövőre debütáló - szupersportautó technikai részleteibe. A hosszában beépített, V6-os erőforrást dupla turbó és közvetlen benzinbefecskendezés teszi különlegessé, hatékonyságát pedig három villanymotor fokozza. A Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™) névre keresztelt hibrid rendszer különlegessége, hogy mind a négy kereket hajtja, és a kerekre jutó erőt képes egymástól függetlenül szabályozni.
A Túraautó-világbajnokságban induló Civic már az első teljes évadban beváltotta a hozzá fűzött reményeket – a Honda 2013-ban megnyerte a konstruktőrök kupáját. Hogy a sikersztori a jövőben is folytatódhasson, a márka 2014-ben is részt vesz a versenysorozatban, méghozzá a Civic WTCC továbbfejlesztett változatával.
A genfi rendezvényen ezt is megtekinthetik az érdeklődők, sőt olyan ikonokkal is találkozhatnak, mint az RA271 típuskódú Formula-1 autó, ami az 1964-es Német GP-n állt először rajthoz, vagy az RA168E fedőnevű, turbófeltöltéses erőforrás, mely számos rekordot megdöntött, és végig dominált az 1988-as szezonban.
A Honda Sajtótájékoztatója 2014. március 4-én, 14 óra 15 perckor kezdődik a márka standján (4250).