Cél a kereskedelmileg megvalósítható üzemanyagcella létrehozása és a hatékonyabb hidrogéntárolás megoldása 2020-ig.
NEW YORK, 2013.07.02. – A Honda és a General Motors a mai napon bejelentette hosszú távú, végleges együttműködési nyilatkozatát, melynek értelmében közösen fejlesztik az üzemanyagcella és a hidrogéntárolás következő generációjának technológiáját, határidőként a 2020-as évet megcélozva. Az együttműködés sikerének záloga a tapasztalat, valamint a gazdasági és általános erőforrások stratégiai megosztása.
A Honda és a GM a tervek szerint az érintettekkel közösen dolgozná ki a továbbfejlesztett tankolási infrastruktúrát, amely a hosszú távú megvalósíthatóság, valamint az üzemanyagcellás járművek fogyasztói elfogadásának kritikus feltétele.
A Honda és a GM közismerten vezető szerepet képvisel az üzemanyagcellás technológiák területén. A Tiszta Energiaszabadalom Növekedési Index szerint a GM és a Honda az első és a második helyen áll a 2002–2012 között bejegyzett üzemanyagcellás szabadalmak kategóriájában, több mint 1200 szabadalmaztatott találmánnyal.
„Ez az együttműködés a Honda és a GM vezető szerepére épül a hidrogén-üzemanyagcellás technológia területén” – mondta Dan Akerson, a GM vezetője. „Meggyőződésünk szerint ez a lehető legjobb út eme fontos technológia továbbfejlesztésére, s nagy szerepe lesz abban, hogy segítsen csökkenteni az olajtól való függésünket, miközben biztosítja a fenntartható mobilitást.”
Takanobu Ito, a Honda Motor Co. Ltd. elnöke és vezetője hozzátette: „A zéró szén-dioxid-kibocsátású technológiák között az üzemanyagcellás elektromos járműveknek egyértelmű előnyük van a hatótávot és az újratöltési-tankolási időt illetően, hiszen ezen értékek gyakorlatilag megegyeznek a hagyományos benzines autók értékeivel. A Honda és a GM elkötelezte magát a tiszta mobilitási technológia elterjedésének gyorsításában, és izgatottan vágunk bele az együttműködésbe, hogy egyesítsük vezető üzemanyagcellás technológiáinkat, s ezzel olyan, fejlettebb rendszert hozzunk létre, ami meggyőzőbb és megfizethetőbb lesz.”
A GM 2007-ben indított „Project Driveway” programjának keretében egy 119 hidrogénhajtású autóból álló flotta közel 4,8 millió kilométert hagyott már maga mögött valós körülmények között, ami meghaladja bármelyik másik autómárka hasonló projektjének teljesítményét.
A Honda 2002-ben kezdte meg a Honda FCX lízingjét, és 85 példányt gyártott az amerikai és a japán piac számára, beleérve az utódot, az FCX Clarity-t, ami elnyerte a 2009-es Világ Zöld Autója díjat.
Egy korábbi bejelentés szerint a Honda 2015-re tervezi az FCX Clarity utódjának piaci bevezetését Japánban és az Amerikai Egyesült Államokban, majd azt követően Európában. A GM a későbbiekben jelenti be üzemanyagcellás terveit.
Az üzemanyagcellás technológia a mai autózás legnagyobb kihívásainak kérdéseit érinti – az olajtól való függőséget, a károsanyag-kibocsátást, a hatékonyságot, a hatótávot, valamint a tankolási időt. Az üzemanyagcellás járművek megújuló hidrogénnel üzemelnek, amelyet például szél és biomassza segítségével lehet előállítani. Az üzemanyagcellás járművek kipufogóján keresztül egyetlen anyag kerül a levegőbe: vízpára.
Továbbá az üzemanyagcellás járművek hatótávja akár 650 kilométer is lehet, tankolásuk pedig mindössze három percet vesz igénybe, miközben a technológia kis, közepes és nagy járművekben is bevethető.
A General Motors Co. és partnerei 30 országban gyártanak autókat, miközben a vállalat vezető pozícióban van a világ legnagyobb és leggyorsabban növekvő autópiacain. A GM, annak leányvállalatai és alvállalatai Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Isuzu, Jiefang, Opel, Vauxhall és Wuling márkaneveken értékesítenek autókat. A vállalatról, valamint annak leányvállalatairól, így például az OnStarról – amely globális vezető a járműbiztonság, a biztonságtechnológia, valamint az információs szolgáltatások terén – további információt találhat a www.gm.com weboldalon.
A Honda Motor Co. autókat, motorkerékpárokat, továbbá kisgépeket és csónakmotorokat tervez, gyárt és értékesít világszerte. Globális vezető a hajtásláncok és az elektromos technológiák területén. A Honda az említett három szegmens számára több mint 25 millió motort gyárt évente. A Honda és a partnerei több mint 60 gyártási helyszínen és 27 országban készítenek termékeket, világszerte több mint 179 000 alkalmazottal.