Frankfurtban mutatkozik be az RCV213V motorjával hajtott Honda Project 2&4. A speciális modellt a globális kreativitás és szaktudás hívta életre.
A „Honda Project 2&4 powered by RC213V” néven benyújtott pályázat diadalmaskodott a Honda által kiírt Global Design Project versenyen. A munka a 66..Frankfurti Motor Show-n ünnepli világpremierjét, méghozzá a 9. csarnok B11-es kiállítói területén.
A Honda Project 2&4 pályamű a „kreatív szakértelem” koncepcióját ülteti át a gyakorlatba, újabb tanúbizonyságát adva, hogy az évente 28 millió autó-, motorkerékpár-, kisgép-, hajó- és repülőgépmotort gyártó Honda továbbra is az iparág éllovasa.
A legfőbb törekvés mit sem változott a cég fejlődése során: minél különlegesebb vezetési élményt nyújtani a vásárlók számára. E gondolat mentén látott napvilágot a Honda Project 2&4 is, melyben a két- és négykerekű járművek képességei fonódnak össze. Az alapot az RC213V versenymotor közúti használathoz igazított hajtóműve adja, erre épül a speciális jármű, amiben a motorkerékpárok nyújtotta szabadság és az autók manőverezhetősége talál egymásra.
A kivételes, 999 köbcentis, V4-es, négyütemű erőforrást a MotoGP versenyeken fejlesztették a Honda mérnökei, szabadjára engedve képzelőerejüket és teret adva az „Álmok ereje” filozófiának, ami évtizedek óta inspirálja a japán iparóriás szakembereit. A modell – 13 ezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott - csúcsteljesítménye meghaladja a 215 lóerőt, míg a legnagyobb forgatónyomaték 118 Nm (10 500 f./perc). A kiemelkedő erőt hatfokozatú, duplakuplungos váltó (DCT) továbbítja a hajtott kerekekre.
Több mint nyolcvan formatervező és egyéb területen dolgozó szakember vett részt a Global Design Project névre keresztelt házibajnokságon, melynek legfőbb célja, hogy világszerte motiválja a Honda munkatársait. E nagy közösséget jelöli a „Team Honda” kifejezés, egyértelműen utalva rá, hogy a nagy távolságok ellenére a cég alkalmazottjai egy csapatot alkotnak és egy célért küzdenek.
Az évente esedékes, Honda formatervező-stúdiók számára kiírt viadal elősegíti, hogy a tagok megosszák egymással gondolataikat és a lehető legjobb eredményeket érjék el.
A Honda Project 2&4 remekül szemlélteti, hogy a verseny, illetve a résztvevők átgondolt munkamegosztása milyen hatással van a mérnökökre. A Honda Project 2&4-et a Honda asakai motorkerékpártervező-stúdiója és wakói autótervező-stúdiója dolgozta ki, hihetetlen érzékkel kombinálva a két- és négykerekűek előnyeit. Munkájuk gyümölcse nem csak újabb bizonyíték a Honda tervezőstúdiók egyedülálló kreativitására, hanem a jövőbeni mobilitásra is nagy hatással lehet.
Talán egy gyártó sem büszkélkedhet olyan átfogó tudással a versenysportok terén, mint a Honda, elég csak megnézni a márka eredményeit, hogy lássuk, a cég szinte minden szakágban sikerre vitte járműveit. A temérdek tapasztalat a mindenkori fejlesztések alapja, s természetesen a siker titka. Ez esetben például a legendás, 1965-ös Honda RA272 versenyautó inspirálta a karosszériát tervező, valamint a motor beépítéséről döntő szakembereket. A konstrukció alapját egy speciális váz adja, erre épülnek a különféle alkatrészek, miként azt a kompakt motorkerékpároknál megszokhattuk. A modell teljes hossza 3040 milliméter, míg szélessége 1820, magassága pedig 995 mm. A könnyed építésmódnak köszönhetően a középmotoros jármű tömege csupán 405 kilogramm, erre teszi fel a koronát a lehető legalacsonyabbra helyezett tömegközéppont és a példátlan manőverezhetőség, illetve közvetlen viselkedés.
A pilóta számára kialakított, nyitott fülke érdekessége a speciális vezetőülés, mely olyan érzetet kelt a sofőrben, mintha az úttest felett lebegne. A lebegő ülés a lehető legközelebb viszi a vezetőt az „akcióhoz”, egyszerre ajándékozva meg a motorkerékpár szabadságával és a Honda Project 2&4 extrém teljesítményével. Utóbbiról mindent elárul, hogy a fordulatszámmérő piros tartománya 14 ezernél kezdődik.